2010. december 19., vasárnap

izé ... íze

annyi nap nyűglődés után kissé talpra álltam
gondoltam sütök mézeset!
de, mivel nyár óta nem eszem lisztes-cukros ételeket, megcsináltam a mézest emígyen:
"közönséges" liszt helyett teljes-kiőrlésű rozs és tönkölybúza, kis kukorica liszt, és kis zabpehely

senki ne kérjen tőlem receptet (°°)
a mindenhol föllelhetőt alakítottam át, csak a cukorból tettem kevesebbet, mézből és margarinból többet ...

nagyon finom omlós lett
viszont nem szép ...
még kísérleteznem kell, hogy a vastagság, a sütéshő megfelelő legyen

utólagosan a recept:
1 kg liszt (40 dkg teljes kiőrlésű tönköly, 40 teljes kiőrlésű rozs, 10 dkg kukorica, 10 fehér)
25 dkg cukor
1/2 szódabikarbóna
4 tojás
1/2 margarin
40 dkg méz
margarin+méz melegítve olvadásig, majd az egészet összegyúrjuk

kinyújt, kiszaggat/megformáz, süt
első tepsi kb. 8-10 perc, aztán kicsit kevesebb

vigyázat! eleve barna, hamar megéghet
... én alulra szoktam rakni lángelosztó vaslapokat, hogy ne égjen meg az alja - régi a tűzhelyem, csak így lehet szabályozni

5 megjegyzés:

  1. szóval csak magadra gondolsz, amikor mézest sütsz? ...:-)

    VálaszTörlés
  2. ó nem :-)
    ez mindenkinek jó, nem csak nekem

    VálaszTörlés
  3. arra utaltam, hogy "mivel én nem eszem..." a vendégeid még ehetnek "normális" lisztet-cukrot - persze ha nagyon finnyásak, neked marad mind:-)

    VálaszTörlés
  4. no, maradt még a csodamézesből? :-)

    VálaszTörlés